Уряд прийняв постанову щодо цифровізації паспорту безпеки для закладів освіти
25 жовтня 2024 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову «Про внесення змін до Положення про програмно-апаратний комплекс «Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту» (далі – постанова). Запроваджені зміни до положення передбачають визначення електронного паспорту безпеки як програмного модуля Автоматизованого інформаційного комплексу освітнього менеджменту (далі – АІКОМ).
Програмний модуль «Електронний паспорт безпеки» АІКОМ забезпечує:
-
збір, обробку та збереження актуальної інформації про стан організації умов безпечного освітнього середовища в закладі освіти;
-
можливі безпекові ризики для учасників освітнього процесу, а також негативні явища та фактори, що їх обумовлюють чи можуть обумовити.
Форма паспорту безпеки та порядок його заповнення затверджені наказом МВС, МОН від 18.08.2023 № 685/1013.
Згідно з постановою, користувачами електронним паспортом безпеки закладу освіти визначені уповноважені співробітники Національної поліції України та Державної служби України з надзвичайних ситуацій.
До електронного паспорта безпеки закладу освіти вноситься інформація про:
-
заклад освіти, адміністрацію, команду реагування закладу освіти, роботу постійно діючої технічної комісії;
-
характеристику місцевості в районі місцезнаходження закладу освіти;
-
територію закладу освіти;
-
стан забезпечення засобами охорони закладу освіти;
-
пожежну безпеку закладу освіти та інші необхідні дані.
Запровадження електронного паспорту безпеки закладу освіти дає можливість оперативно отримати інформацію про:
-
пожежну безпеку в закладі освіти;
-
облаштування тимчасового укриття для учасників освітнього процесу;
-
стан забезпечення засобами охорони в закладі освіти;
-
інші критично важливі показники.
Основні переваги запровадження електронного паспорту безпеки:
-
швидкий доступ уповноважених органів та осіб до актуальних даних про стан організації безпечного освітнього середовища в закладі освіти;
-
розуміння безпекової ситуації в закладі освіти, включно з ідентифікацією відповідних безпекових ризиків;
-
емпірична основа для формування стратегії щодо розбудови безпечного освітнього середовища в закладі освіти.
Довідково
Наказом МВС, МОН від 19.07.2024 № 497/1013 було внесено зміни до Порядку раннього попередження та евакуації учасників освітнього процесу в разі нападу або ризику нападу на заклад освіти, затвердженого наказом МВС, МОН від 18.08.2023 № 685/1013. Зміни передбачають перехід від ведення паспорта безпеки закладу освіти в паперовому вигляді до електронного, із застосуванням програмно-апаратного комплексу АІКОМ.
У серпні 2024 року розпочато процес цілковитої цифровізації паспортів безпеки закладів освіти.
Станом на 01 вересня було оформлено 11521 закладами освіти їх електронні паспорти безпеки, що становить 93,91 % від загальної кількості всіх закладів освіти, зареєстрованих в АІКОМ.
До АІКОМ залишаються не внесені відповідні дані про 577 закладів загальної середньої освіти (які визнані такими, які «не потребують внесення даних»), з яких: 19 –перебувають в стані ліквідації або тимчасово не здійснюють освітню діяльність, 520 – перебувають на ТОТ або в зоні ведення бойових дій, 8 – пошкоджені, 28 – працюють дистанційно та не мають окремого приміщення, 2 – знаходяться у режимних об’єктах (колонії).
Отже, на сьогодні залишаються лише 170 (1,39%) закладів освіти, які мають оформити електронні паспорти безпеки.
