Як подавати звернення
Відповідно до статті 5 Закону України «Про звернення громадян» (далі – Закон), звернення може бути усним чи письмовим. Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні «гарячі лінії» та записується (реєструється) посадовою особою.
Письмове звернення
Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).
Звернення на електронну адресу
Шаблон звернення
Електронна пошта
Як подати звернення
1. У зверненні має бути зазначено:
- прізвище, ім’я, по батькові;
- місце проживання громадянина;
- викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.
2. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.
3. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним.
-
Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається. Електронне звернення, надіслане без використання електронного підпису, повинно мати вигляд скан-копії або фотокопії звернення з підписом заявника із зазначенням дати.
Види звернень
Пропозиція або зауваження
Звернення громадян, де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових осіб, а також висловлюються думки щодо врегулювання суспільних відносин та умов життя громадян, вдосконалення правової основи державного і громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави і суспільства.
Заява або клопотання
Звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання – письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.
Скарга
Звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, посадових осіб.
Запит на публічну інформацію
Інформація на запит надається безкоштовно. Проте у випадку, якщо задоволення запиту передбачає виготовлення копій документів обсягом понад 10 сторінок, запитувач зобов'язаний відшкодувати фактичні витрати на їх копіювання або друк.
Про запит на публічну інформацію
Запит на публічну інформацію подається фізичною або юридичною особою, об'єднанням громадян без статусу юридичної особи в усній чи письмовій формі під час особистого прийому або шляхом надсилання поштою, електронною поштою, факсом або телефоном.
Закон України «Про доступ до публічної інформації»
Запит можна подати
- відправити листа поштою: 25006, м. Кропивницький, вул. Віктора Чміленка, 41
- електронною поштою: [email protected]
- особисто за адресою: м. Кропивницький, вул. Віктора Чміленка, 41
- телефоном: (0522) 39-73-97
Особистий прийом громадян
Згідно зі статтею 1 розділу І Конституції України громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення. Керівники та інші посадові особи органів державної влади у визначені дні та години здійснюють прийом громадян з особистих питань. Порядок прийому громадян в органах державної влади, місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, об'єднаннях громадян визначається їх керівниками. Усі звернення громадян, подані на особистому прийомі, реєструються та розглядаються у встановленому порядку, заявникам надаються відповіді про результати їх розгляду. З 24 лютого 2022 року в Україні введено воєнний стан, у зв’язку із чим, з метою запобігання проникненню на територію Головного управління Національної поліції в Кіровоградській області сторонніх осіб, недопущення пронесення вибухонебезпечних предметів, будівлі та територія ГУНП в Кіровоградській області, районних підрозділів поліції перебувають під посиленою охороною. Прийом громадян з особистих питань здійснюється з урахуванням вимог, визначених розділом І протоколу №5 наради керівництва Національної поліції України за участі Міністра внутрішніх справ України І. Клименка від 24.03.2025 № 107/01/25-2025дск та доручення ГУНП в Кіровоградській області від 11.04.2025 №21828-2025 «Про необхідність ужиття додаткових заходів безпеки під час здійснення поліцейської діяльності». У приміщенні приймальні громадян ГУНП в Кіровоградській області відсутнє укриття, до якого під час проведення особистого прийому могли б пройти громадяни у разі оголошення сигналу «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА». Згідно з роз’ясненнями щодо розгляду звернень в умовах воєнного стану, розміщеними на офіційному сайті Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини,. на можливість реалізації окремих прав заявників можуть вплинути встановлення посиленої охорони та особливого режиму роботи органу влади, встановлення особливого режиму в’їзду і виїзду, обмеження свободи пересування, а також руху транспортних засобів. З огляду на впровадження таких та інших безпекових заходів права заявників на особистий прийом керівниками та іншими посадовими особами органів державної влади, право бути присутніми при розгляді заяв чи скарг тощо може зазнати обмежень. Ураховуючи викладене, проведення особистих прийомів громадян керівництвом Головного управління Національної поліції в Кіровоградській області тимчасово обмежено. Водночас, громадянам забезпечено можливість реалізації права на звернення шляхом подання усних або письмових звернень визначеними способами: у письмовому вигляді особисто до приймальні громадян та поштовим зв’язком на адресу ГУНП в Кіровоградській області: м. Кропивницький, вул. Віктора Чміленка, б. 41, на електронні адреси: [email protected], [email protected] З термінових питань у разі наявної інформації про вчинення кримінального або адміністративного правопорушення чи настання іншої події, яка потребує невідкладного реагування поліції, громадяни можуть звернутись на цілодобову телефонну спеціальну лінію поліції 102. У випадках, коли начальник ГУНП, його заступники в день особистого прийому громадян з поважних причин не можуть здійснити прийом, відвідувачам надаються пояснення і пропонується зустріч з іншими керівниками структурних підрозділів апарату ГУНП або їх заступниками, до компетенції яких входить вирішення порушених питань. У разі відмови від такої зустрічі відвідувачеві пропонується залишити письмове звернення, яке доповідається керівництву Головного управління Національної поліції в Кіровоградській області.
1-й та 3-й понеділок
14.00 -16.00 (запис на прийом: понеділок з 09.00 до 13.00 за телефоном: (0522) 39-73-97)
1-ша, 3-тя середа
14.00 -18.00 (запис на прийом за телефоном: (0522) 39-73-97)
1-ша, 3-тя п’ятниця
14.00 - 16.00 (запис на прийом за телефоном: (0522) 39-73-97)
2-й, 4-й четвер
09.00 - 13.00 (запис на прийом за телефоном: (0522) 39-61-54)
2-й, 4-й вівторок
14.00 - 18.00 (запис на прийом за телефоном: (0522) 39-73-97)